TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(BTL.hu) Közzétették a BrandZ 2011 Top 100 legértékesebb globális márka listáját: az öt legrangosabb brand közül négy a technológiai szektorból került ki, a legnagyobb ugrást pedig a Facebook érte el. A letölthető tanulmányt a WPP csoport megbízásából a Millward Brown Optimor készítette el.






A brandeknek az elmúlt 80 év legnagyobb globális gazdasági kihívásával kellett megküzdeniük a növekedésük megtartása érdekében. A százas lista mind a 13 szektorának valamennyi szereplőjét figyelembe véve az összes márkaérték 17 százalékot emelkedett az előző évhez képest, elérve a 2,4 trillió dollárt. Ezzel elmondható, hogy a gazdaság elindult a növekedés útján – állapítja meg a tanulmány.

A felmérés szerint az Apple lett a világ legértékesebb brandje, 84 százalékot emelkedett a márkaértéke, 153,3 milliárd dollárt elérve. A növekedésben a fast food (22%), a luxus termékek (19%) és a technológiai (18%) szektrorok voltak a vezetők. Az öt legrangosabb márka közül 4 technológiai, az Apple-t a Google és az IBM követi, az ötödik helyen a Microsoft található. Az első ötben ezen kívül a McDonalds tudott bekerülni, 23 százalékos növekedésével és 81 milliárd dolláros márkaértékével a fast food szektor vezetője is egyben.

A legtöbb szektor növelte értékét a 2008-as válság előtti időszakhoz képest, ez alól a Luxus termékek (-13%) és az autóipar (-27%) jelent kivételt. Az első 100 brand 24 százalékos növekedést ért el a 2008-óta eltelt periódus alatt, megmutatva a vezető márkák újraéledését és előre vetítve, hogy a gazdaság a növekedés igazi útjára lépett. Tény, hogy az első 100 brand 500 milliárd dollár értékben erősödött a 2008-as értékhez képest, 2006-hoz viszonyítva pedig az idei eredmény 64 százalékos emelkedést jelent.

A 2011-es jelentésben már szerepel a Facebook, az Amazon és a Baidu is. A Facebook márkaértéke 246 százalékos erősödésével elérte a 19,1 milliárd dollárt, ezzel a BrandZ listán megszerezte a 35. helyet. Az Amazon megelőzve a Walmartot az elsőszámú kereskedői branddé vált, 37 százalékos növekedéssel és 37,6 milliárd dolláros márkaértékkel. A kínai gépipari vállalat, a Baidu 141 százalékot ugrott, elérve a 22,6 milliárd dolláros márkaértéket, ezzel a 29. helyre ugrott az egy évvel korábbi 75-dikről.

Az Fmcg márkák közül az első a Coca-Cola lett, mely 8 százalékos pluszt tudott elérni 2011-re. A gépjármű ipari szektorban a Toyota lett az első számú márka, a luxus márkák közül a Louis Vuitton, a szépségápolásban a Gilette.

A techológiai és telekommunikációs szektor növelte részesedését a top 100 legértékesebb márka körébe. Regálva a gyorsan bővülő piacok hatására 12 kínai, 3 brazil és 1-1 indiai, valamint orosz márka is megtalálható a ranglistán.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése