TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(BTL.hu) Közzétették a BrandZ 2011 Top 100 legértékesebb globális márka listáját: az öt legrangosabb brand közül négy a technológiai szektorból került ki, a legnagyobb ugrást pedig a Facebook érte el. A letölthető tanulmányt a WPP csoport megbízásából a Millward Brown Optimor készítette el.






A brandeknek az elmúlt 80 év legnagyobb globális gazdasági kihívásával kellett megküzdeniük a növekedésük megtartása érdekében. A százas lista mind a 13 szektorának valamennyi szereplőjét figyelembe véve az összes márkaérték 17 százalékot emelkedett az előző évhez képest, elérve a 2,4 trillió dollárt. Ezzel elmondható, hogy a gazdaság elindult a növekedés útján – állapítja meg a tanulmány.

A felmérés szerint az Apple lett a világ legértékesebb brandje, 84 százalékot emelkedett a márkaértéke, 153,3 milliárd dollárt elérve. A növekedésben a fast food (22%), a luxus termékek (19%) és a technológiai (18%) szektrorok voltak a vezetők. Az öt legrangosabb márka közül 4 technológiai, az Apple-t a Google és az IBM követi, az ötödik helyen a Microsoft található. Az első ötben ezen kívül a McDonalds tudott bekerülni, 23 százalékos növekedésével és 81 milliárd dolláros márkaértékével a fast food szektor vezetője is egyben.

A legtöbb szektor növelte értékét a 2008-as válság előtti időszakhoz képest, ez alól a Luxus termékek (-13%) és az autóipar (-27%) jelent kivételt. Az első 100 brand 24 százalékos növekedést ért el a 2008-óta eltelt periódus alatt, megmutatva a vezető márkák újraéledését és előre vetítve, hogy a gazdaság a növekedés igazi útjára lépett. Tény, hogy az első 100 brand 500 milliárd dollár értékben erősödött a 2008-as értékhez képest, 2006-hoz viszonyítva pedig az idei eredmény 64 százalékos emelkedést jelent.

A 2011-es jelentésben már szerepel a Facebook, az Amazon és a Baidu is. A Facebook márkaértéke 246 százalékos erősödésével elérte a 19,1 milliárd dollárt, ezzel a BrandZ listán megszerezte a 35. helyet. Az Amazon megelőzve a Walmartot az elsőszámú kereskedői branddé vált, 37 százalékos növekedéssel és 37,6 milliárd dolláros márkaértékkel. A kínai gépipari vállalat, a Baidu 141 százalékot ugrott, elérve a 22,6 milliárd dolláros márkaértéket, ezzel a 29. helyre ugrott az egy évvel korábbi 75-dikről.

Az Fmcg márkák közül az első a Coca-Cola lett, mely 8 százalékos pluszt tudott elérni 2011-re. A gépjármű ipari szektorban a Toyota lett az első számú márka, a luxus márkák közül a Louis Vuitton, a szépségápolásban a Gilette.

A techológiai és telekommunikációs szektor növelte részesedését a top 100 legértékesebb márka körébe. Regálva a gyorsan bővülő piacok hatására 12 kínai, 3 brazil és 1-1 indiai, valamint orosz márka is megtalálható a ranglistán.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése