TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Molekuláris konyha és dumaszínház

2019
(BTL.hu) Bíztató jelek tapasztalhatók a rendezvényes szakmában: egy 3200 fős felmérés szerint a nagyvállalatok a tavalyinál nagyobb számban és nagyobb összegeket szánnak különböző rendezvényekre.






A Promo Direkt Piackutató az idén már kilencedszere készítette el hagyományos rendezvényes piackutatását. Eszerint idén a tavalyinál több cég szándékozik különböző kongresszust, konferenciát, szemináriumot, csapatépítő tréninget és egyéb rendezvényt megtartani, s megnőtt az erre egymillió forintnál többet költők aránya is. Mintegy 800 rendezvényfelelős jelezte, hogy szívesen fogadja a rendezvényhelyszínek és a szervező szakcégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adtak.

A piackutató cég ügyvezetője, dr. Szentirmay László szerint óvatos optimizmusra ad okot az idei felmérés, amire nagy szükség is van az előző két év rendkívüli visszaesése után. A cég 2009 elején 30 százalékos piacvesztést jósol, tavaly pedig további 20 százalék zuhanást becsültek.

Míg a válság előtti években a megkeresett nagyvállalatok 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény megtartását, az elmúlt években ez 31 százalékra csökkent, az idén viszont már két százalékkal nagyobb lett. 2008-ban a megkérdezett háromezer cég fele mondta, hogy tart valamilyen eseményt, tavaly viszont csak 650, most pedig már 830. Érdekes módon a válság előtt a cégek egyharmada, mintegy ezer társaság fogadott szívesen ajánlatot helyszínek – hotel, panzió, étterem vagy nagyobb eseményeknél művészeti vagy sportcsarnok, múzeum – részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényes szakcégektől. Tavaly ez a szám csak 740 volt, az idén pedig megközelítőleg 800. S az összegek is nagyobbak ebben az évben: 2008-ban a nagyvállalatok még több mint a fele jelezte, hogy egymilliónál többet költ rendezvényekre, tavalyra ez 35 százalékra csökkent, az idén viszont 40 százalék az arány, vagyis 236 cég mondott ilyen összeget.

Különösen bíztató az egykor szebb napokat látott tréninges piac újjászületése. A felmérés szerint a válság előttiről majdnem a felére esett vissza a céges továbbképzések száma, ez a negatív tendencia azonban most megállt. Korábban a társaságok egyharmada jelezte, hogy többnapos rendezvényéhez szállásfoglalást igényel, ez 2009-re 26 százaléka, tavaly pedig 24 százalékra esett vissza, az idén viszont már 28 százalékot mértek. Igaz, a külső helyszínes rendezvények többsége még mindig egynapos.

A rendezvényekhez kötődő műsorok tekintetében a hagyományos zenei produkciók, humoristák, bűvészek, zsonglőrök a legkeresettebbek. Néhány komolyzenei előadás mellett főleg a táncdalénekeseket hívják: a jól bevált idősebb korosztályt (Korda György, Ernyey Béla stb.), valamint a tv-s tehetségkutatókból ismert fiatal titánokat, illetve a jól ismert humoristákhoz hasonlóan mind kelendőbbek a dumaszínházi előadók. Sok cég szereti rendezvényét valamilyen exkluzív helyszínen tartani, például múzueumokban, kastélyokban, de akár valamelyik török gőzfürdőben vagy éppen az álomautó kiállításon, ahol catering szolgáltatók biztosítják az ételt és az italt. A felmérés szerint ma már nem szendvicseket tálalnak fel, hanem a "degusta bitebar" hideg-meleg fingerfood szolgáltatását, vagy kiemelt vendéglátásként a fúziós vagy molekuláris konyha különlegességeit kínálják.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése