TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(BTL.hu)A legnagyobb fesztivállátogatók a 18-24 évesek, míg a legpasszívabbak a budapestiek – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából, melyben a fesztivállátogatási szokásokat és terveket vizsgálták.






Idén a fesztiváloké a főszerep, hiszen 2010 hivatalosan is a Fesztiválok Éve. Ennek alkalmából a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatása azt vizsgálta, hogy melyek a legnépszerűbb fesztiváltípusok, és a különböző rendezvények milyen közönséget vonzanak. A felmérés eredményei szerint a 18-64 évesek 74 százaléka tervezi, hogy idén kilátogat legalább egy hasonló eseményre. Nagy közönségre lehet számítani a pálinka-, a bor- vagy éppen a kolbászfesztiválokon, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan a gasztronómiai programok vonzzák a legtöbb embert: a megkérdezettek közel 40 százaléka tervezi, hogy kilátogat ilyen rendezvényre.


„Ezeknek az eseményeknek a vonzereje egyebek mellett annak is köszönhető, hogy a vendégek megkóstolhatják – sokszor akár díjmentesen – az itthoni, valamint a nemzetközi konyha étel- és italkülönlegességeit” – tette hozzá az eredményekhez Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. A legkevesebben a művészeti fesztiválokat tervezik felkeresni, a villámkutatás tanulsága szerint 2009-ben is ezeknek a rendezvényeknek volt a legkisebb közönsége.


Nem fesztiváloznak a budapestiek?


A fesztivállátogatók többféle rendezvényre is nyitottak, ezt igazolja, hogy 2009-ben a megkérdezettek egyharmada több típusú fesztiválra is ellátogatott, idén pedig a megkérdezettek 44 százaléka tervezi, hogy többféle eseményt is megnéz. Bár a sokszínű programok közt mindenki megtalálhatja a kedvére valót, úgy tűnik, a leglelkesebb fesztivállátogatók a 18-24 évesek. 2009-ben 45 százalékuk ment el egynél több rendezvénytípusra, és idén is 51 százalékuk tervezi azt, hogy többféle eseményre is kilátogat.
A különböző rendezvények más-más közönséget vonzanak. A könnyűzenei fesztiválok és utcai felvonulások inkább a fiatalok körében népszerűek, míg a művészeti események közönsége jellemzően az idősebbek és felsőfokú végzettségűek köréből kerül ki. Az utcai felvonulásokat a fiatalok mellett jellemzően az alacsonyabb végzettségűek és a kisvárosban, falvakban élők várják. Érdekes eredmény, hogy a budapestiek nyilatkoztak a legnagyobb arányban úgy, hogy semmilyen fesztiválon nem vesznek részt. 2009-ben 41 százalékuk nem ment ki egy hasonló eseményre sem, és idén is 30 százalékuk tervezi a távolmaradást.


A felmérésről:
Az 1460 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás április 15. és 20. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot. A felmérés két kérdést tett fel: egyrészt vizsgálta, hogy a tavalyi évben mely rendezvénytípusokon vettek részt a megkérdezettek, másrészt az idei terveket mérte fel. A fesztivállátogatási szokások változásáról szóló villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése